Jak schudnąć 10 kg

Wiele kobiet jak i mężczyzn mających nadwagę, męczy się z tym problemem latami. Za każdym razem kiedy tylko uda im się widocznie schudnąć, wracają z powrotem do starej wagi. Aby nie skończyć jak większość i uzyskać wymarzoną wagę, która będzie utrzymywała się na tym samym poziomie przez wiele lat, musisz odchudzać się stopniowo.

Żeby schudnąć 10 kilogramów potrzebujesz trochę czasu. Było by idealnie gdybyś tracił maksymalnie 1 kilogram na tydzień. Dzięki takiemu podejściu przyzwyczaisz swój organizm do nowej wagi i nie schudniesz jedynie z samych mięśni, co ma często miejsce przy głodówkach i kończy się szybkim powrotem do poprzedniej wagi. Dodatkowo po bardzo szybkiej utracie wagi okazuje się że skóra staje się luźna.

Tylko stosując odpowiednią dietę i ćwiczenia oraz długoterminowy plan będziesz miał pewność, że zdrowo schudniesz 10 kg i więcej, jeśli tyko będziesz tego chciał.

Nie owijając dalej w bawełnę, poniżej znajdziesz trzy rzeczy na których powinieneś się skupić żeby osiągnąć swój cel.

Motywacja

Odpowiednia motywacja jest niezwykle pomocna w osiągnięciu celu – nie tylko przy odchudzaniu, ale również w każdym innym aspekcie życia. Będąc odpowiednio nakręconym, znacznie łatwiej jest trzymać się diety i nie rezygnować z ćwiczeń. Założę się, że w tym momencie jesteś w stanie zrobić wszystko żeby zrzucić te 10 kg, w końcu zrobiłeś już pierwszy krok i szukasz informacji jak osiągnąć ten cel – to dopiero początek, ale to już zawsze coś!

Jedyne pytanie jakie musisz sobie zadać, to nie jak zacząć, ale jak będzie wyglądała Twoja walka z odchudzaniem po tygodniu lub dwóch. Sporo ludzi zaczyna się odchudzać, ale przeciętnie po tygodniu brakuje im wytrwałości. Szybko zapominają w co tak naprawdę mierzyli i coraz częściej zaczynają podjadać, znajdują świetne wymówki żeby nie ćwiczyć, aż w pewnym momencie kompletnie się poddają.

Co więc możesz zrobić żeby dotrwać do końca i osiągnąć swój cel?

Po pierwsze, weź czystą kartkę papieru i zapisz po lewej stronie swoją ile ważysz i aktualną datę. To będzie Twój punkt wyjścia, żebyś przez cały czas miał świadomość kiedy i od czego zacząłeś. Następnie z prawej strony kartki zapisz wagę jaką chcesz osiągnąć, tym razem bez daty, nie musisz sobie wyznaczać terminu, najważniejsze to ciągłe i nieustanne dążenie do celu!

Teraz jedyne co musisz zrobić z tą kartką, to umieścić ją w widocznym miejscu (może być lodówka – właściwie to idealne miejsce na przypomnienie sobie o tym że się odchudzasz). Musisz mieć ją cały czas na oku, żeby przypominała Ci o tym co chcesz osiągnąć. Nawet jeśli zapomnij się przez chwilę i zjesz coś czego zdecydowanie nie powinieneś, nie będzie miało to znaczenia o ile jak najszybciej wrócisz na właściwy tor i będziesz kontynuował swoje wysiłki w dążeniu do wymarzonej wagi. Najważniejsze to nie poddawać się. Małe czy większe wpadki zdarzają się każdemu i trzeba sobie z tym radzić.

Dieta

Aktualnie można przebierać w dosłownie setkach diet odchudzających. Którą więc wybrać, żeby osiągnąć jak najlepsze rezultaty? To może być problem, każda z tych diet ma swoje zalety i wady (według mnie znaczna większość ma więcej wad niż zalet), niektóre wydają się mieć dobre opinie wśród ludzi, inne obiecują natychmiastowe efekty, jeszcze inne sprawiają wrażenie nieludzkich.

Największy problem przy wyborze diety jest taki, że konkretna dieta może działać różnie na innych ludzi. To że Twój znajomy schudł szybko dzięki jakiejś cudownej diecie, nie oznacza że Tobie uda się osiągnąć taki sam efekt. Jedynym sposobem żeby przekonać się co jest dobre akurat dla Ciebie, jest eksperymentowanie i sprawdzanie rezultatów. Jednak jeśli nie jesteś zainteresowany takim podejściem, mam dla Ciebie kilka rad dzięki którym na pewno schudniesz nie zastanawiając się nad żadną dietą.

Po pierwsze unikaj prostych węglowodanów, czyli: słodyczy, białego chleba, ziemniaków, fast-foodów i tym podobnych rzeczy. Tego typu produkty są bardzo szybko trawione i powodują duży wzrost poziomu cukru we krwi, przez co wszystko co zjadłeś odkłada się jako tkanka tłuszczowa. Nie oznacza to jednak że musisz jeść mniejsze porcje niż zwykle (jeżeli jednak faktycznie są zbyt duże to również przydałoby się je ograniczyć, najłatwiej jest zrobić to stopniowo). Wystarczy że zamienisz wszystkie te produkty na bardziej wartościowe. Na przykład: słodycze na zdrowe przekąski typu marchewka, pestki dyni lub słonecznika. Biały chleb na razowy. Ziemniaki na brązowy ryż lub kaszę gryczaną jeśli lubisz. Fast-foody na prawdziwe pełnowartościowe posiłki.

Po drugie jedz więcej zielonych warzyw. Przy każdej okazji i w każdych ilościach. Jak na ironię, im więcej ich będziesz jadł, tym szybciej schudniesz. Większość warzyw ma tzw. ujemne kalorie, oznacza to, że zawierają one mniej kalorii, niż twój organizm potrzebuje żeby je strawić. To świetny sposób żeby ciągle mieć pełny żołądek i jednocześnie nie przytyć ani grama.

Po trzecie zwiększ ilość posiłków w ciągu dnia. Jeśli jesz standardowo, czyli 3 razy dziennie lub mniej to źle. Musisz zacząć jeść częściej, może to być nawet taka sama ilość jedzenia, ale podzielona na mniejsze porcje w ciągu całego dnia. Dzięki temu przyśpieszysz metabolizm i łatwiej będzie Ci zapanować nad głodem. Jedzenie większej ilości posiłków ma dramatyczny wpływ na odchudzanie, ponieważ cały czas dajesz sygnał Twojemu organizmowi że nie zabraknie mu jedzenia, przez co nie będzie on magazynował spożytych kalorii w obawie że będzie musiał przetrwaj jakiś czas bez jedzenia.

Po czwarte pij regularnie wodę. To musi stać się Twoim nawykiem. Woda jest niezbędna do prawidłowej pracy naszego ciała. Jeśli będziesz pił zbyt mało, Twój organizm zacznie się bronić i przestawi się w tryb oszczędnościowy co będzie efektem zwolnionego metabolizmu.

Ćwiczenia

Jeśli wydaje Ci się ze to dla Ciebie za dużo, to mogę od razu Ci powiedzieć, że nie musisz wcale ćwiczyć jeśli nie lubisz… Jednak zdecydowanie musisz ciągle się ruszać. Bez ruchu proces odchudzania znacznie się wydłuży. Poza tym codzienna dawka ruchu wpływa niezwykle pozytywnie na zdrowie i samopoczucie. Jedyne co musisz robić to ciągle szukać nowych możliwości aby sprawić, że Twoje serce będzie biło szybciej, a płuca zaczną intensywniej pracować. Może to być cokolwiek, spacer szybkim krokiem na przystanek autobusowy, zrezygnowanie z windy na rzecz schodów, dłuższy niedzielny spacer. Pamiętaj że cokolwiek zawsze będzie znacznie lepsze niż kompletnie nic!

Jeśli jednak jesteś bardziej zdeterminowany i jesteś skłonny przekonać się do treningów, to weź pod uwagę dwa różne typy ćwiczeń: aerobowe i siłowe. Najlepszy efekt osiągniesz stosując oba rodzaje na przemian. Dzięki ćwiczeniom siłowym osiągniesz lepszą sprawność i na długo przyśpieszysz metabolizm, a dzięki cardio szybko spalisz tkankę tłuszczową.

Nie zapominaj, że zbyt częste treningi są równie szkodliwe jak ich brak. Zaczynaj powoli i delikatnie, stopniowo dodawaj nowe ćwiczenia i z czasem zwiększaj obciążenia. Bardzo ważne są również przerwy między dniami treningowymi, nigdy nie ćwicz dwa dni podrząd. Dzięki takiemu podejściu Twoje ciało będzie miało szansę dobrze się zregenerować.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Możesz używać podstawowych tagów HTML. Twój email nie zostanie opublikowany.